Nieuwe websites Voyage & Culture en Academische Reizen

0

Reisorganisaties Voyage & Culture en Academische Reizen hebben beiden een nieuwe website gelanceerd (www.voyageculture.nl en www.academischereizen.nl). De lancering vormt onderdeel van de implementatie van een nieuwe huisstijl. Deze restyling komt voort uit het samenwerkingsverband met ITG Companies, dat enkele toonaangevende reisorganisaties op het gebied van exclusieve reizen wereldwijd omvat.

Responsive design
Op de websites van Voyage & Culture en Academische Reizen wordt het actuele reis- en excursieaanbod op vernieuwde wijze gepresenteerd. Daarnaast kunnen bezoekers er onder meer informatie over de (wetenschappelijke) reisleiders, de reisthema’s en de organisaties zelf terugvinden. Beide websites hebben een ‘responsive design’, waardoor bij gebruik van een tablet of smartphone de weergave automatisch wordt aangepast. Voor de succesvolle realisatie werd samengewerkt met web- en softwareontwerper Juice bv.

Symbool
Marijke Dessing, Manager Academische Reizen, vertelt: “Het klassieke en eigentijdse van Academische Reizen komt in de nieuwe huisstijl op subtiele wijze samen, waarbij beide elementen elkaar versterken. Bovendien is de vertrouwde ‘wijze uil’, jarenlang het symbool van Academische Reizen, terug. De nieuwe website straalt het bijzondere karakter van de organisatie uit. Dit zal zijn vruchten afwerpen. De bezoeker wordt door de visuele presentatie en de verbeterde functionaliteit meer verleid tot het deelnemen aan een reis.”

Voyage & Culture en Academische Reizen
Academische Reizen organiseert reizen op het gebied van kunst, cultuur en muziek. Centraal staat de wetenschappelijke reisleiding. De culturele ontdekkingsreizen van Voyage & Culture maken geschiedenis, cultuur, architectuur en kunst op locatie tastbaar. De reizen zijn deels gebaseerd op de samenwerking met toonaangevende culturele instellingen, waaronder de Hermitage Amsterdam. Talloze bekende Nederlanders, waaronder specialisten, schrijvers, journalisten, maar ook politici en wetenschappers, dragen bij aan de inhoudelijke programma’s die de organisaties organiseren. De kunst van het reizen is altijd nog het uitgangspunt; weg van gebaande paden; op zoek naar authenticiteit en diepgang.

Share.

About Author

Comments are closed.